2013- Thirty Three



Lama tak menulis. Ohh hai. Hai readers. Hai semua. Maafkan sy sebab jdkan blog ni macam mengisi masa lapang, tp mmg ni pun kan function dia? tp nmpk mcm teruk sgtkan aku ni. Aku bukan ape, bila dah start jd degree student's ni, line tenet pun tak berapa nak m'galakkan aku untuk online, aku tak blh nak update mana cerita t'kini semua.

Aku tahu tkde pun org rindu *ayat pasrah*

Hari ni aku rasa nak luah ape yg aku rasa yg selama ni tak terluah. Tknk tahu, go die :b

aku taktahu nak starting cane act. yang aku nak cakap sekarang, aku sebenarnya tengah sakit. jiwa aku sakit. hati aku sakit. sangat sakit. sangat-sangat. pedih. kata orang hati aku, jiwa aku, mati dlm diam. tanpa sape pun tahu.

hidup aku sekarang penuh dgn kepura-puraan, seems like I'm pretend all the time. Aku sekarang byk diam dari ckp, byk menyendiri dari sibukkan diri. Aku senyum pun sekarang pun hanya buatbuat. Orang yang terdekat sahaja yang nampak semua itu. Aku gelak kuatkuat nak tutup sedih aku. tapi tkde orang boleh cam bila aku jd mcm ni. and ape sebab aku jd mcm ni pun dorang taktahu.

yang dorg tahu, bila aku tak kuad lagi untuk terima semua ujian ni, aku akan nanges sekuat hati and masa tuu, aku akan mula merapu macam orang hilang akal. and masa tuu, aku nak dia tahu, aku perlukan dia mcm dia perlukan aku. Bila aku dah start jd tak berapa betul, budak rumah aku hanya akan suruh aku duduk diam, baring and tidur. sebab emo aku tak stabil and macam macam aku boleh buat.

aku bukannya hanya jd tak kuat sebab cinta, tp byk lg. sebab kawan, sebab study. aku taktahu kenapa aku pilih untuk sakit and happykan org yg aku syg daripada happykan hati sendiri. aku taktahu kenapa aku suka menjaga hati org yg aku sayang lebih dari hati aku sendiri.

kawan aku selalu kata, aku suka naikkan, sanjungkan hati orang lain, sampaikan hati aku, aku boleh campak kat longkang. tp umi aku selalu pesan. utamakan orang lain jangan pernah pentingkan diri. hurm. aku mmg sekarang mati dlm diam. aku tak byk bergaul. aku pergi kampus, g kelas, balik, tidur, bangun, study, tidur. itulah hidup aku sekarang. aku dah dilarang keluar malam. walaupun hanya untuk pergi makan.

aku sedih. tapi ni yg aku pilih. so aku kena terima. takde sape paksa. no one. I choose so I deserve it. I've to accept it. ni hidup yang aku pilih. aku takblh mengeluh sepanjang masa.

kawan aku selalu nampak mcm aku sorg yg berusaha untuk pertahankan hbgn ni. tapi aku cuba memahami kenapa dia boleh buat aku mcm ni. tkpelah. kata orang, cinta itu buta. ya, sebab dia buta lah hati kita sendiri kita boleh abaikan.

aku takpernah salahkan dia, sebab semua orang buat salah and cuba untuk berubah. and kita sebagai pasangan, jgn lah tggl dia membabi buta. support lah dia, carry dia. jgn selalu pandang dia yang lalu. terima lah dia yang sekarang, and tak semua manusia akan berubah serentak. gedebak gedebuk boleh terus berubah, manusia berubah berperingkat.

jadi bersabarlah dengan pasangan anda kalau korang mahu hubungan korang kekal. tp jangan lah biarkan dia sorg yang berusaha untuk jaga hbgn korang. bertolak ansur lah. bersabarlah even sabar korang dah dekat buku lali. turun kan ego walaupun ego korang setinggi rambut korang. fikirlah hati pasangan korg sebelum berbuat apa-apa yang menyakitkan hati psgn korg. sebelum berkata, fikirlah hati pasangan korg. Lidah adalah alat yang lebih tajam dari pisau. kesakitan dia akan meninggalkan kesan yang lama.

aku harap impian aku dengan dia tidak sampai separuh jalan.

aku harap result aku untuk sem dua ini naik lagi and I really want to prove that I can do my best in this course.

aku harap kawan kawan kami tk lg menyakitkan hati kami.

aku harap dia boleh belajar bersungguh sungguh nanti.

aku harap aku boleh jalani hidup seperti aku yang dulu. no pretend.

aku harap hbgn kami akan berpanjangan.

aku harap hati aku akan kembali seperti dulu.

aku harap aku boleh "hidup" semula.
yang mati dalam diam; Haza

No comments :