2014- Four



Bila aku tengok ape yang jadi sekarang dekat kawan kawan aku, kat aku aku rase, dunia ni same jea.
Rasa macam tak adil. Rasa macam diperbodohkan dengan orang yang bodoh.
And kita pun act bodoh sekali sebab pergi percaya dekat orang bodoh bodoh macam tuu.
Tapi ape kita boleh buat? Just face it. That's all.
Nak ke taknak ke. Just face it, no choice.

Kata adamzailani dalam post blog dia, "tika menangis -- ada suara suruh bunuh diri".
Ape yang kita sebenarnya kita nak cari dalam hidup kita?
Senyuman? Kebahgiaan? Keseronokkan? Cemerlang?
Ape?
Dapat jawab? Aku sendiri tak dapat jawab.

Kau manusia yang bergelar sahabat, layakkah kau untuk digelar sahabat untuk aku?
Dengan perangai kau yang macam tuu? And dengan perangai aku yang macam ni, layak ke aku jadi sahabat kau?
Tak layak kud?
Kau datang time aku gembira, duit berkepok dalam poket.
Tapi masa aku sedih, perlukan seseorang untuk dengar masalah sedih aku, kau ade? Time poket aku kering, merangkak nak makan, ade kau datang hulur sekeping biskut untuk aku alas perut?
Takde.
Layak ke status "SAHABAT" untuk kau?
Aku kadang memperhambakan diri aku untuk sentiasa ade dengan korang, tapi ape yang korang nampak?

Kata adamzailani dalam post nya, "aku buang maruah , buang harga diri,abdikan diri buat perkara hina bersama mereka tetapi mereka tetap tidak nampak pengorbanan aku".

Orang nampak aku happy, gelak besar, sampai nak pecah usus anak tekak aku gelak.
Tapi ade ke orang perasan ape yang ade dalam hati aku?
Mungkin takde, melainkan aku bagitahu.
Tapi perlu ke semua benda aku nak kena cerita kat semua orang?
Tak perlu rasanya. Benda kau boleh tahu sendiri.

Give up aku rasa nak teruskan semua ni.
Give up.
Fed up.

Aku penad laaaaaaaa.

And to who those yang tak habis contact aku nak cerita pasal kesah cinta hati perasaan kau kat aku, aku rase better kau simpan jea perasaan kau tuu. Simpan tak pun buang. Aku fedup nak tempuh semua ni. Aku give up dengan janji manusia ni.
Takpayah kau kata kat aku "tak kan samenya I dengan orang sebelum you".
Takpayah.
Aku bukan give up sekarang bukan sebab dia sorang, dah ramai aku kenal, semua buat ayat yang same.
Awal awal memang tak same, lepas tuu semua same jea.
Umur aku pun dah nak 21.
Aku dah penad nak ber-deal dengan budak umur baya adik adik aku ni.

Penad!

Baik aku fikir ape aku nak jadi lagi 4/5 tahun nanti.
Pasal kawen?
Jodoh sampai kawen.
Tapi aku harap aku dapat kawen ngan putera kening v aku tuu jea.

K. Stop. Bye.
xoxo; Zara

No comments :