2013- Eleven

DAY TWO

Sorry sebab lepas sebulan baru nak cerita experience aku mase dekat indon bulan lepas. Ya Rabb, sungguh pemalas aku. Kalah Bubu. hahahah! K. Now aku nak sambung cerita.



Hari second ni, pepagi kami dah kene marah. Sebab kami lah *aku ngan cousin aku* keluar paling lmbt. Hahaha. Org semua dlm bas, kami baru nak g bekpes. Kami kesah pulak kan?



Destinasi first. (2 Jam) Kami pergi Tangkuban Parahu. Tangkuban Parahu ni nama tempat gunung berapi dekat Indonesia. Mase naik atas kami kene naik van yg die sediakan. Mmg berhimpit gila lah time ni. Pastuu, kami gaye dah nak mabuk. Ya Allah. Bau sulfur dari larva larva tuu -.- busuk nak mati. Menusuk gila hidung kami. Pening. Sesak nafas aku. Tp kami cool jea. Mgkn sbb kami dah biase bau asap rokok. Maybe? Mase dekat atas tuu. Cantik gila ah! Tengok larva tuu luap luap. Keluar asap. Macam dalam tv pung ade. Habis kami tengok lelarva tuu, aku ngan abg aku jln berdua, shooping baju dkt Tangkuban Parahu tuu. Kami belikan t-shirt tuk gf die. Couple T, tp tulisan die tangkuban parahu, indonesia rasenya. Hee~ Abg aku beli wrne biru. Gf die wrne tourqoiuse*tkretieje* lama lama aku suka lak tgok t-shirt tuu. aku beli wrne hitam jea. I ♥ Bandung jea.



Destinasi Kedua. Strawberry Farm.




Destinasi ketiga. (1 Jam 15 Minit) Kami perrgi makan t/hari dekat Restoran Masakan Padang. Aku jujur cakap, aku tak suka sangat masakan padang. Sebelum ni aku pergi Padang, Indonesia pung aku makan makanan yg same hari hari. Naik muak aku. Jujur ah tak suka. Rase dia pelik -.- Time ni hujan. Lebat gegila. Pastuu kami terpaksa duduk dekat kedai tuu lama gila. Kene g solat dkt surau yg kongsi dgn laki. Kami amik wudu' pun dkt dlm toilet sbb terbukak tmpt amik wudu' dia. Mmg sabor byok sikit. Smpi kami nak makan pun kene berebut tmpt makan -.- masa kami nak keluar dari kedai makan tuu, ramai gila budak tunggu kami dgn payung. Sbb nak tolong payungkan kami, tp sekali jea korang minta tolong dia payungkan korang. Korang kene byr depe. Tuu jea ah.


Destinasi keempat. (2 Jam 30 Minit) Kami semua pergi ke Rumah Mo-De, Factory Outlet. K. Baju die semua lelawa! Cecantik! Memurah. Aku ngan ain sampai rambang mata. Taktahu nak pilih yg mana. Test yg ni test yg tuu. Ade yg muat ade yg tak. HAHA. Ade yg besar. Mase ni lawak. Aku ade pilih satu baju lawa gila wrne biru, baju yg skrg untk ain. Then dah test semua dah. Smpi nak byr kami terpaksa pilih yg mana nak beli yg mana nak. Then tetiba aku cakap. Tkyh ah baju biru ni. Kat KL pung ade. HAHA. Then ain letak lah sekejap dkt longgokan baju dkt situ. Kami dok bincang bincang, sekali pusing dah ade orang lain amik. Dah lah baju tuu last. Aku ngan ain dah macam -____________- then ain blame on me sbb suruh die letak situ. Then dia merajuk dgn aku. hee~ redha je ah. Admit je lha tuu salah aku.  Aku pung dapat sepasang baju corak leopard. Hitam putih. Saiz baju dia mmg untung org berbadan besar mcm aku. Aku amik saiz M mcm aku beli baju saiz XL saiz t-shirt biase. Kalau aku amik S singkat. So, aku amik je ah saiz M tuu.

Masa kami naik balik bas. Ade lah penyanyi jalanan naik bas kami. Menyanyi lagu hape tah. Sampai ade yg lena. K. Tuu tah pape. Sian dia nyanyi sesorg -.- Semua penyanyi jalanan yg naik bas kami semuanya nyanyi lagu yg sama. Wali Band Wali Band Wali Band. Aku pung dah macam -_- bosan. Tp dgr jelah. Then selagi korg tak byr depe. Selagi tuu depe takkan turun dari bas korg. Haihh~ Sedih.

Destinasi kelima. (1 Jam 45 Minit) Kami pergi ape tah nama town tuu. Tak reti nak sebut. Eje pung mcm pelik jea bunyi dia. Huhu. Dkt situ, byk factory outlet. Then byk lah jugak kedai kedai untuk souvenirs. Umi aku borong keropok, kerepek. Aku beli baju t-shirt I ♥ Bandung jea. Tok kekasih gula hati aku dgn tok aku. Hee~ Pakcik aku belanja :b Then aku beli seluar jeans baru. Sebab kat sane tgh buad promosi. Lagi pung dari kilang. Mmg bau die dari kilang betul lah. Bapak ah bau kedai dia bau kilang *cane tah nak describe* -.-


Destinasi keenam. Kami pergi makan malam, dekat kedai ala-ala mewah. tak ingat dah nama kedai dia ape. Sebab nak cepat. Menu makan malam tuu mcm sedap lah gak. Ikan dia fresh. Tangkap dalam aquarium terus masak. Hebad oak? Kami makan makan makan makan then balik.



Sampai hotel semua penad. Semua dah macam lembik jea. Then adik aku call bilik ajak g jejalan dekat Paris Van Java Shooping Complex, Bandung, Indonesia. Aku, Uki, Ain, Faiz. Kami berempat pergi sesenyap. Tak bgthu parents kami pung. Kami naik teksi lepas pak guard dkt situu tolong tahankan. Huhu. Then bila kami smpi sane kami macam. Wow~  patut ah name dia Paris Van Java. Mewah nak mati. Like kalau kat KL ni mcm Pavillion. Barang semua branded. Memahal. Kami pergi cuci mata jea malam tuu. Kami beli kek dkt BreadTalk. *Sumpah sedap* and Donut dkt J.C.O. Kalau dkt Malaysia mcm korang beli donut dkt Big Apple. Rase dia lebih kurang jea. Kami balik pkl 12 pagi waktu Indon. Pukul 1 pagi waktu Malaysia.

 


Done day two~
xoxo ©Tapai

1 comment :

Bubu said...

Pergh, intro je dh ada nama kita. ahaks >.< Btw ni mesti post nak cepat kan? Kat strawberry farm tu tak cerita apapon. haha :D